/
/
کنترل بوی بد عرق

کنترل بوی بد عرق

 

کنترل بوی بد عرق در فصل تابستان – معرفی چند راهکار طلایی

مقدمه

شاید شما هم مشکل تعریق بیش از حد بدن را داشته باشید و به فکر راهی برای حل این مشکل باشید. چون این موضوع هم برای خودتان و هم برای دیگران آزاردهنده است. زمانی که میزان فعالیت غدد تعریف بدن بیش از حد باشد، بوی بدی از بدن انسان خارج خواهد شد. شاید با خود فکر کنید که عرق بدن باعث به وجود آمدن بو خواهد شد، اما اینطور نیست. عرق به تنهایی بوی بدی ندارد و زمانی که با باکتری ترکیب شود، باعث ایجاد بوی بد می‌شود. این باکتری‌ها هستند که در واقع دلیل اصلی بو گرفتن بد انسان می‌باشند، در هوای گرم و مرطوب بیش از همیشه رشد دارند. اما به هر حال همه این بو را با نام بوی عرق می‌شناسند. حالا برای کنترل بوی بد عرق چه باید کرد؟

کنترل بوی بد عرق

برای کنترل بوی بد عرق راه‌های مختلفی وجود دارد. شاید خود شما زیاد متوجه این بو نشوید، پس بهتر است هر زمانی که بدنتان دچار تعریق شد، از روش‌های متعدد از بین بردن این بو استفاده کنید. بسیاری از مردم برای رفع بوی بد بدن از داروهای روی پیشخوان داروخانه‌ها مانند بادی اسپلش و یا انواع دئودورانت استفاده می‌کنند که این روش‌ها نیز بسیار خوب است. در این مطلب قصد داریم به بررسی 7 روش برای از بین بردن و یا کنترل بوی بد عرق بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

1. لیموترش یا آبلیمو

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای رفع بوی بد بدن از آن کمک بگیرید، استفاده از آبلیمو و یا لیموترش است. خاصیت اسیدی که آبلیمو از آن برخوردار است، باعث می‌شود که pH کم شود و همین موضوع باعث از بین رفتن باکتری‌های تولیدکننده بوی بدن گردد.

شما می‌توانید یک لیموترش را به دو قسمت تقسیم کنید و یکی از قسمت‌های آن را به زیر بغلتان بمالید و چند دقیقه‌ای صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. سپس باید دوش بگیرید. اگر این کار را چند روز متوالی انجام دهید، به سادگی می‌توانید بوی بد عرق بدنتان را کنترل کنید.

2. شلغم

برای کنترل بوی بد عرق از شلغم هم می‌توان استفاده کرد. شلغم از خواص ضدباکتری برخوردار است و می‌تواند باکتری‌ها را نابود کند. بعلاوه شلغم از ویتامین سی برخوردار است و همچنین دارای موادهای مغذی بسیار زیادی هم می‌باشد. برای استفاده از این روش باید 2 یا 3 عدد شلغم را خرد کنید و به کمک مخلوط‌کن، شلغم‌ها را به صورت خمیر در بیاورید.

سپس باید خمیر را درون یک صافی قرار دهید و آن را با قاشق بفشارید تا عصاره آن به شکل کامل گرفته شود. بعد از اتمام این فرآیند عصاره بدست آمده را به کشاله ران و زیر بغل خود بمالید و بگذارید خشک شود. اگر این کار را چند مدت هر روز انجام دهید، می‌توانید تا حد قابل توجهی در کنترل بوی بد عرق خود موفق عمل کنید.

3. گوجه فرنگی

از آنجایی که گوجه فرنگی دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی می‌باشد، در نتیجه می‌تواند بوی بد عرق بدن را هم نابود کند. جالب است بدانید که گوجه فرنگی برای بستن منافذ پوست و کم کردن عرق نیز فواید زیادی دارد. اگر قصد امتحان این روش را دارید، در ابتدا باید 7 یا 8 عدد گوجه فرنگی را به خوبی له کنید.

سپس تمام این گوجه فرنگی‌ها را درون صافی قرار داده و فشار دهید. بعد از اینکه عصاره گوجه بدست آمد، باید این عصاره را درون یک سطل آب بریزید و آن را به بدن خود بزنید. این روش می‌تواند برای کنترل بوی بد عرق کارساز باشد.

4. جوش شیرین

جوش شیرین باعث می‌شود که رطوب پوست جذب شده و همین موضوع می‌تواند باعث جذب شدن عرق بدن نیز شود و در نتیجه بوی عرق را کاهش دهد. در ضمن جوش شیرین هم از خواصی برخوردار است که می‌تواند باعث نابودی باکتری‌ها شود. در واقع از جوش شیرین می‌توان به عنوان یک از بو زدایی خوب یاد کرد. برای اینکه بوی بد بدن را از بین برد، باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق آبلیمو ترکیب کرد و سپس آن را به قسمت‌های مختلف بدن زد. بهتر است این فرآیند را به مدت چند هفته متوالی انجام دهید.

یک روش خوب دیگر کنترل بوی بد عرق این است که مقداری جوش شیرین و نشاسته ذرت را با یکدیگر قاطی کرده و به طور مستقیم به زیر بغل خود بمالید. سپس چند دقیق صبر کنید تا این ترکیب کاملا خشک شود و بوی بد از بین برود.

5. سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده کاملا ضدباکتری است و با کاهش سطح ‌ pHپوست، باعث از بین رفتن بوی عرق بدن خواهد شد. جهت استفاده از این راهکار مناسب بایستی یک پنبه توپی را به مقداری سرکه سیب بزنید و آن را به زیر بغل خود بمالید. بعد از 2 الی 3 دقیقه دوش گرفته و این کار را چند مدت انجام دهید. مطمئنا به مرور زمان متوجه بهبود یافتن بوی بد عرق خود می‌شوید.

در ضمن می‌توانید یک استکان سرکه سیب را در درون یک وان پر از آب خالی کنید و روزی یک مرتبه به مدت 10 دقیقه، در آن آب بمانید. بعلاوه می‌توانید دو عدد قاشق چای‌خوری از سرکه سیب را با مقدار کمی از عسل در آب گرم قاطی کنید و این ترکیب را روزی 3 مرتبه قبل از خوردن غذا، بنوشید.

6. رزماری

گیاه رزماری خاصیت جلوگیری از رشد باکتری‌ها را دارد و می‌تواند در از بین بردن بوی بد بدن موفق عمل کند. رزماری از کلروفیل و منتول برخوردار است که این دو ماده دارای خواص بو زدایی هستند و می‌توانند به سرعت بوی تند عرق بدن را نابود کنند. در ضمن رزماری از روی نیز برخوردار بوده و از آنجایی که کمبود روی موجب بو گرفتن بدن می‌شود، می‌توان به از این گیاه برای کنترل بوی بد عرق استفاده کرد.

برای از بین بردن بوی بد بدنتان، بایستی نصف استکان برک خشک‌شده رزماری را به 4 استکان آب ولرم بیافزایید و بگذارید که به مدت 10 دقیقه کاملا خیس بخورد. بعد از اتمام این فرآیند باید آن را درون آب وان خالی کنید و حدود 20 دقیقه در وان بمانید. بعد از اینکه از وان خارج شدید، باید پوست خود را سریعا خشک کنید. اگر قصد دارید بوی بدن خود را کاهش داده و به مرور زمان از بین ببرید، این کار را به مدت چند هفته متولی انجام دهید.

راه‌های دیگری هم برای استفاده از رزماری وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید 8 تا 10 قطره عصاره رزماری را با 25 میلی‌متر آب قاطی کنید و آن را به زیر بغل خود بزنید. اما اگر رزماری باعث شد که دچار حساسیت‌های پوستی شوید، استفاده از آن را متوقف کنید.

7. روغن درخت چای

از روغن درخت چای نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از روش‌های کنترل بوی بد عرق یاد کرد. این روغن از خواص ضدعفونی‌کنندگی و همچنین ضدباکتری برخوردار است. روغن درخت چای با از بین بدن باکتری‌های پوست شما می‌تواند بوی بد بدنتان را نابود کند.

اگر قصد دارید از این روش کمک بگیرید، بایستی 2 قطره از روغن درخت چای را با حدود 25 میلی‌متر آب گرم مخلوط نمایید. سپس محلولی که حاصل شد را در درون یک بطری اسپری ریخته و به بدن خود بزنید. اما چنانچه پوست حساسی دارید بهتر است روش‌های دیگر را امتحان کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با 7 مورد از بهترین روش‌های کنترل بوی بد عرق آشنا شدیم، تردید نداشته باشید که اگر یکی از این روش‌ها را به صورت اصولی انجام دهید، به مرور زمان بوی بد را کنترل خواهید کرد. طبیعتا استفاده از محصولات بهداشتی مثل دئودورات یا اسپری به صورت مداوم بر سایر روش‌ها ارجحیت دارند و زمان و انرژی کمتری را از شما خواهند گرفت.

کنترل بوی بد عرق

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

مطالب پیشنهادی

محصولات وارمی

دسته بندی های پیشنهادی