/
/
تأثیر ماسک ذغال بر پوست

تأثیر ماسک ذغال بر پوست

امروزه ماسک ذغال به یکی از ترکیبات اصلی اکثر مواد بهداشتی آرایشی تبدیل شده است. ذغال اکتیو خاصیت لایه برداری داشته و پوست شما را روشن و عاری از آلودگی می‌کند. ذغال فعال که امروزه پُر مصرف شده است خاصیت ضد باکتریایی نیز داشته و می‌توانید با استفاده از ماسک آن از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید.

در واقع کربن فعالی که در ذغال‌ها وجود دارد شامل پودر سیاه رنگی است که از سوختن ذغال بر جای می‌ماند. علاوه بر این، با توجه به ساختار خاصی که دارد، این نوع کربن فعال به یک ماده بسیار جاذب تبدیل شده و قادر است مواد شیمیایی و سموم را در خود به دام بیندازد. بدین ترتیب در صورت تماس با پوست شما می‌تواند غبار، آلودگی‌ها و سموم مختلفی که به صورت روزانه بر روی پوست صورت انباشته می‌شوند را خارج کرده و لایه‌های مرده پوست نیز از بین ببرد.

از جمله فواید ماسک زغال برای پوست

  • حذف باکتری‌ها از روی پوست

از آن‌جایی که زغال فعال توانایی جذب باکتری‌ها و سموم موجود در پوست و بدن را دارد، برخی متخصصین پوست معتقدند ماسک زغال صورت می‌تواند به خارج شدن ناخالصی‌ها از پوست صورت کمک کند. شواهد غیر علمی موجود نیز مدعی هستند با گیر افتادن کثیفی و باکتری‌ها درون حفره‌های داخلی کربن، بخش زیادی از آن‌ها از پوست خارج شده و فرد می‌تواند بدون نگرانی، از فواید ماسک زغال برای جوش زدایی بهره ببرد.

  • حذف آکنه

آکنه وقتی ایجاد می‌شود که چربی اضافی روی سطح پوست ایجاد شده و این چربی با جذب آلودگی‌ها و غبارها تبدیل به جوش‌های سر سیاه یا آکنه شود. در ادامه باکتری‌ سبب ایجاد التهابات، جوش و حساسیت خواهد شد. اما ذغال با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد سبب از بین رفتن این آلودگی‌ها و باکتری‌های ناشی از آن می‌شود.

  • تعدیل چربی پوست

یکی دیگر از خواص ذغال فعال خاصیت تعدیل چربی است. لذا به مرور و بعد از مدتی استفاده از ذغال، چربی اضافی بر روی پوست شما تشکیل نمی‌شود و پوست به مرور به تعادل می‌رسد.

  • ترمیم کننده

ذغال فعال خاصیت ترمیم کنندگی دارد و می‌تواند زخم‌ها یا جراحات و یا قسمت‌های حشره گزیدگی را ترمیم کند. لایه برداری این ماسک سبب می‌شود زخم‌های سطحی به سرعت از بین بروند و ترمیم شوند.

  • سم‌زدایی

ماسک ذغال فعال به دلیل خاصیت لایه برداری فوق‌العاده می‌تواند آلودگی ها و سموم و فلزات آلوده را از روی سطح پوست پاک کند تا پوست سطحی تمیز و شفاف داسته باشد.

  • پاکسازی

پوست انسان روزانه به علت قرار گرفتن در معرض محیط‌های ناسالم، آلوده می‌شود و بعد از گذشت چند روز تجمعی از سلول‌های مرده بر روی پوست به وجود می‌آید‌. اگر این سلول‌های مرده از بین نروند بعد از گذشت  مدتی به تدریج چروک‌هایی روی صورت شما پدیدار می‌شوند. اما با هفته‌ای دو مرتبه استفاده از ماسک ذغال این سلول‌های مرده از بین می‌روند و علاوه بر جوان ماندن پوست، شادابی و طراوت پوست شما بازمی‌گردد.

نحوه استفاده از ماسک زغال

ماسک زغال را روی صورت خود بگذارید. مقدار یک چهارم ماسک را در یک کاسه کوچک ریخته و با یک بُرِس تمیز آن را بطور مساوی روی صورت خود بکشید. شما می‌توانید ماسک را روی همه صورت خود و یا فقط در نقاطی که توسط حشرات آسیب دیده و یا نقاطی که آکنه وجود دارد و یا پوست سیاه است و نیز در ناحیه بین بینی و پیشانی خود (که به ناحیه T معروف است) قرار دهید. بعلاوه شما می‌توانید از یک بُرِس بزرگ و یکپارچه استفاده کنید و یا یک بُرِس اختصاصی برای استفاده از ماسک بسازید. همچنین اگر قلم مو دارید می‌توانید برای استفاده از آن برای ماسک خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از تحریک شدن پوست سعی کنید ماسک زغال را در ناحیه مد نظر خود بسیار ملایم و به یکباره گسترش دهید. از استعمال ماسک زغال در نزدیکی چشم و لب خود جلوگیری کنید چرا که پوست اطراف چشم و لب ظریف است. توصیه می‌شود که ماسک را در حالی استعمال کنید که روبه‌روی آیینه ایستاد‌ه‌اید. به این ترتیب شما می‌توانید ببینید که ماسک را دقیقاً کجا پخش می‌کنید.

به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا ماسک کاملاً خشک شود. در این صورت احتمالاً در پوست شما احساس کشش و یا خارش ایجاد می‌شود. اگر با مصرف ماسک احساس ناراحتی و یا درد کردید باید بدون درنگ ماسک را بشویید و منتظر گذراندن ۱۰ دقیقه نمانید و فوراً ماسک زغال را پاک کنید. برای اینکار از پایین ماسک شروع کنید و به آرامی پوست خود را از پایین به سمت بالای صورت بمالید. اگر ماسک را فقط به منطقه T صورت‌تان اعمال کرده‌اید می‌توانید از نزدیک دو طرف بینی شروع کرده و به سمت پیشانی خود بکشید.

پس از استفاده از ماسک، صورت خود را شستشو داده و آن را مرطوب نگه دارید. ممکن است مقداری از سیاهی رنگ زعال را روی پوست خود مشاهده کنید. برای برطرف شدن این مسئله پوست خود را با پاک کننده ملایم پاک کرده و آن را با آب سرد شستشو دهید. سپس از مرطوب کننده ملایم برای بر طرف کردن خشکی پوست خود استفاده نمایید.

چند نمونه از ماسک‌های ذغال پُر طرف‌دار

  • ماسک زغال سودا به صورت خیلی ملایم پوست را لایه برداری کرده و کل پوست را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. این ماسک در تیوپ 75 میلی لیتری در بازار عرضه می‌گردد
  • ماسک صورت ذغال فریمن یکی از معتبرترین برندهای ماسک و اسکراب اروپا و امریکا است. معتبرترین جایزه آرایشی و بهداشتی را نیز دریافت نموده است. این ماسک حاوی مواد طبیعی و گیاهی است که یکی از امتیازات ماسک فریمن محسوب می‌گردد
  • ماسک دلتو حاوی ذغال فعال و جلبک دریایی برای ایجاد شادابی و نشاط در پوست است. ماسک ذغال دلتو، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند و موجب جوان‌سازی آن می‌گردد
  • ماسک صورت حاوی زغال فعال اکسکلوسیو. این ماسک کمک می‌کند تا ترشحات چرب بر روی پوست کاهش یافته و پوست جلوه‌ای مات بدست بیاورد
  • ماسک سیاه پانی دراگ، ماسکی با تأثیر عالی در از بین بردن جوش‌های سرسیاه و جوان‌سازی پوست پس از یک دوره استفاده منظم است. این محصول حاوی زغال فعال و زغال براق برای بازگرداندن شادابی صورت و سفت شدن پوست است. ضمن تأمین ویتامین‌های لازم برای پوست، به پاکسازی و جوان‌سازی پوست صورت و گردن کمک می‌کند
تأثیر ماسک ذغال بر پوست

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

مطالب پیشنهادی

محصولات وارمی

دسته بندی های پیشنهادی