/
/
چطور از میوه‌های فصلی به عنوان ماسک استفاده کنیم؟

چطور از میوه‌های فصلی به عنوان ماسک استفاده کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که میوه‌ها سرشار از ویتامین‌هایی هستند که برای پوست بسیار مفید و ارزشمند است. اما برای این که از میوه‌ها به عنوان ماسک استفاده کنیم بهتر است که میوه‌ها را رنده ریز کنیم تا آب آن‌ها در بیاید و نیز حتماً میوه‌ها را با پوست رنده کنید چرا که پوست آن‌ها نیز خواص بی‌شماری برای پوست بدن دارد و سعی کنید از آن غافل نمانید. همچنین می‌توانید از ورقه‌های نازک میوه استفاده کنید، چرا که این گونه به راحتی و به سرعت جذب پوست می‌شوند. بهتر است در اين زمان آسوده و فارغ از هر كاري با اعصابي راحت دراز بكشيد و استراحت كنيد. پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از يك ساعت) بهتر است مواد را از روي صورت پاك كرده و صورت را با آب نيمه‌گرم فقط در حدي كه مواد از روي صورت‌تان پاك شوند، بشويید.

ماسک خرما

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پُر چرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید و ميكس كنيد. سپس بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و بعد صورت را با آب ملایم بشویید. این ماسک یک التیام‌دهنده مؤثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند باید از این ماسک یک تا دو بار در ماه استفاده کنند.

استفاده از آناناس به عنوان ماسک

می‌توانید یک چهارم آناناس را به همراه دو قاشق الکل طِبی در مخلوط کن ریخته و با 3  قاشق روغن آفتاب‌گردان ترکیب کنید، این ماسک را هفته‌ای دو مرتبه روی پوست خود بگذارید تا از شر جوش‌ها راحت شوید.

ماسک هلو

یکی از بهترین ماسک‌های پوست صورت را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آن‌ها را خارج کنید. لازم نیست پوست هلوها را بکنید. هلوها را لِه کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملاً مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن صورت‌تان را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

استفاده از لیمو ترش به عنوان ماسک

می‌توانید نصف آب لیمو ترش را به همراه دو قاشق روغن بادام و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید، بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک درمانی برای پوست خشک است.

ماسک پرتقال

می‌توانید یک پرتقال را وَرقه کنید و روی صورت خود بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید، این ماسک صرفاً برای پوست چرب استفاده می‌شود.

استفاده از سیب به عنوان ماسک برای پوست

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق چای خوری آرد جو دوسر و ۲ قاشق آب‌لیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوست‌تان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل می‌کند و به پاکسازی پوست می‌پردازد. برای نتیجه مطلوب هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

ماسک زرد آلو

هسته زرد آلوها را در بیاورید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. سپس با گلاب ماساژ داده تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشید.

ماسك موز

خميري از موز به همراه ماست و يا به تنهايي، ماسك بسيار مؤثري براي برطرف كردن لك صورت است. براي از بين بردن لكه‌هاي دستانتان، يك تكه موز كال را روي آن بماليد. به علاوه مي‌توانيد چند قطره روغن نارگيل يا زيتون و يا كمي عسل روي خمير موز رسيده بريزيد و كِرمی مناسب دست يا صورت تهيه كنيد.

ماسک انگور برای آکنه صورت

انگور را پوره کنید و پالپ‌هایش را روی پوست صوررت‌تان قرار بدهید و صبر کنید تا روی صورت‌تان خشک شده و سپس با آب شستشو بدهید. با این ماسک می‌تواند شما را از شر لکه و جوش‌های جزیی صورت‌تان خلاص کند.

توت فرنگی برای نشاط و شادابی پوست

توت فرنگی را نیز به صورت پوره در بیارید و یک قاشق آب در آن بریزید و روی پوست‌تان بمالید و بعد از گذشت بیست دقیقه بشویید. توت فرنگی برای نشاط و زیبایی پوست بسیار مناسب است.

استفاده از کیوی به عنوان ماسک

می‌توانید کیوی را پوره کنید و روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت بیست دقیقه شستشو دهید. کیوی پوست را روشن می‌کند.

ماسک هندوانه

مقداری هندوانه را پوره کنید و با ماست و گلیسیرین ترکیب کرده و سپس روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت بیست دقیقه شستشو دهید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

میوه‌های قرمز رنگ جوان‌کننده

توت‌فرنگی، مویز و تمشک از جمله میوه‌هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند. آنتوسیانینی که در تمام میوه‌های قرمز رنگ وجود دارد، می‌تواند برخی چروک‌های پوستی را مرمت کند. بتاکاروتن و کلروفیل موجود در این میوه‌ها نیز محافظ اپیدرم است و باعث تنفس بهتر پوستی می‌شود. این میوه‌ها پاک‌کننده‌های قوی هستند و باعث تصفیه خون می‌شوند و از این نظر اثر قابل ‌توجهی بر روی پوست و بافت‌های زیرین آن دارند. در صورتی که دچار آفتاب ‌سوختگی هستید، تمشک و مویز بهترین درمان هستند. استفاده از این میوه‌ها برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب مناسب است.

علاوه بر آن میوه‌هایی که در هر فصل می‌رسند، بهترین انتخاب برای سلامت پوست هستند. مثلاً در فصل تابستان بیشتر دچار آفتاب ‌سوختگی می‌شویم، بنابراین میوه‌های آب‌داری مثل طالبی یا هندوانه بهترین گزینه انتخابی‌اند. بر عکس در زمستان پوست کمتر در معرض آفتاب است و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در این فصل انجیر و خرما که غنی از قند هستند، می‌توانند برای پوست‌مان مفید باشند.

 کدو یک مرطوب‌کننده عالی

می‌توانید از کدو به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید، کدو یک مرطوب کننده عالی است و استفاده از پوره آن در فصل زمستان و پائیز خشکی پوست را بطور کامل بر طرف می‌کند.

گریب فروت

می‌توانید ورقه‌های نازک گریب فروت را روی پوست خود قرار دهید تا پوست‌تان را ضدعفونی کند و چربی پوست را تا حد زیادی تعدیل ببخشد.

 

چطور از میوه‌های فصلی به عنوان ماسک استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

مطالب پیشنهادی

محصولات وارمی

دسته بندی های پیشنهادی