/
/
خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

اکثر خانم‌ها برای سلامت و شادابی پوست صورت خود علاقه‌ی زیادی به استفاده از ماسک یا اسکراب دارند. استفاده از ماسک‌های متفاوت با خواص زیاد و بی‌نظیر باعث طراوت همیشگی پوست می‌شود، اما لازم است بدانید برای از بین بردن جوش‌های خود می‌توانید از ترکیب نعنا و لیمو استفاده کنید. شاید در ابتدا با شنیدن نعنا و لیمو و ترکیب این دو با هم، به یاد یک موهیتو خوشمزه بیافتید. اما واقعیت این است که این ترکیب یک ماسک عالی و مغذی برای پوست خواهد بود.

خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

خواص نعنا برای پوست!

نعناع خاصیت ضد باکتری قوی دارد و دارای اسید سالیسیلیک است که می‌تواند در درمان آکنه بسیار مؤثر واقع شود.

  • روشن کننده قوی

واقعیت آن است که نعنا یک روشن کننده قوی و مؤثر برای پوست است که به مرور زمان و بعد از مدت‌ها استفاده عیوب صورت را از بین می‌برد.

  • آب‌رسانی پوست

نعنا زمانی که با مواد اولیه مناسبی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند با سفت کردن منافذ پوست، رطوبت مورد نیاز را به آن برساند.

  • تسکین نیش حشرات

نعنا با خاصیت ضد التهابی که دارد باعث تسکین نیش حشرات می‌شود و قرمزی یا التهابات ناشی از نیش را برطرف می‌کند.

  • از بین رفتن جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سر سیاه وقتی ایجاد می‌شوند که کثیفی و روغن وارد منافذ پوستی شما شده و باعث مسدود شدن آن‌ها می‌شود. همان طور که در بالا ذکر شد، نعناع باعث تمیز کردن منافذ پوست شما می‌شود و آن‌ها را محکم‌تر می‌کند.

  • کاهش روند پیری و سفت کردن پوست

نعنا یک سفت کننده ملایم است و با خواص ضد چروکی که دارد روند پیری را کُند می‌کند.

  • حذف جای آکنه و جوش

مقدار اسید سالیسیلیک برگ‌های نعناع به گردش روان سلولی کمک می‌کند. سلول‌های پوست مرده را از بین می‌برد و تضمین می‌کند که سلول‌های جدید سالم هستند. این کار به شما کمک می‌کند با محو کردن آثار آکنه به پوست شفافی دست یابید.

خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

خواص لیمو برای پوست!

لیمو نیز خواص بی‌شماری برای پوست دارد. از جمله این خواص عبارتند از؛

  • آنتی باکتری
  • ضد جوش
  • ضد آکنه
  • ضد جوش‌های سر سیاه
  • از بین برنده جای جوش
  • از بین برنده پُف و تیرگی زیر چشم

لیمو سرشار از ویتامین C است و همین ویتامین کلاژن سازی را تقویت می‌کند و سبب از بین رفتن چین و چروک‌ها و پیش‌گیری از پیری زودرس می‌شود. لیمو یکی از مواد مورد استفاده برای داشتن پوست درخشان است. خواص سفید کنندگی آن به کاهش لک‌ها و علائم کمک می‌کند. لکه‌های تیره موجود در صورت، ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا بارداری نیز می‌توانند با مصرف آب لیمو از بین بروند. بعلاوه اسید سیتریک موجود در لیمو نیز به عنوان بهترین عامل برای صاف کردن پوست و پُر کردن تمام تو رفتگی‌های قابل مشاهده مفید است. نکته حائز اهمیت آن است که حتماً آب لیمو را رقیق کنید. املاح لایه بردار آب لیموی تازه در حذف پوست مرده شگفت‌انگیز عمل می‌کند و در نتیجه، به از بین بردن کیست آکنه کمک می‌کند. آب لیمو تازه را به منطقه آسیب دیده بزنید و آن را پس از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. و اما برگ‌های نعناع به عنوان یک شفا‌دهنده طبیعی برای آکنه و جای جوش عمل می‌کنند. استفاده خارجی برگ لِه شده نعناع به از بین بردن جای جوش کمک خواهد کرد. خوردن آن خون را تصفیه کرده و از اِبتلای مجدد به آکنه جلوگیری می‌نماید. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان بوده، پوست را بهبود می‌بخشد و به از بین بردن جای جوش کمک می‌کند.

خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

تهیه ماسک لیمو نعنا برای برای از بین بردن آکنه

می‌توانید 1 قاشق غذا خوری عسل را با 20 عدد برگ نعنا و یک قاشق آب لیموی تازه را در مخلوط کن بریزید و ترکیب آماده شده را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای درمان آکنه معجزه می‌کند.

  • ماسک لیمو نعنا روش تابستانی

این ماسک صورت یک گزینه خوب برای احیای پوست شما در تابستان است. یک تی بگ چای نعناع را در آب جوش بگذارید تا ولرم شود و چند دقیقه روی صورت خود نگه دارید. اجازه دهید تا آب و چای باقی مانده خنک شده و سپس در آن کمی آبلیمو و نارون کوهی بریزید و کاملاً مخلوط کنید. مواد را در یک ظرف شیشه‌ای یا اسپری بریزید و در یخچال بگذارید تا سرد شود. بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید، چون بعد از زدن آب لیمو نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ چون در غیر این صورت باعث پُر رنگ‌تر شدن لکه‌های صورت خود می‌شوید. اگر پوست خشکی دارید، در استفاده از آب لیمو زیاده روی نکنید.

  • ماسک لیمو نعنا و آرد نخود چی

می‌توانید مقداری آرد نخود چی را با نعنا و از لیمو و مقداری زرد چوبه به حالت خمیری در بیاورید و ماسک را روی صورت خود بگذارید. پس از گذشت 20 دقیقه بشویید. این ماسک از جوش و آکنه پیش‌گیری می‌کند. اگر تهیه این ماسک‌ها برای‌تان دشوار است می‌توانید با خیالی آسوده از ماسک‌های آماده لیمو و نعنا که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین موجود است استفاده کنید. اولین ماسک پیشنهادی ما به شما ماسک لیمو و نعنا از بِرند فریمن است. فریمن در تولید تمام ماسک‌های خود از دامن طبیعت بهره گرفته است و در این ماسک نیز از ترکیب لیمو و نعنا و پُرتغال و خاک کائولین استفاده کرده است. ماسک فریمن چربی پوست را تعدیل می‌کند، منافذ را می‌بندد و باعث از بین رفتن جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود. این مدل ماسک فریمن پوست را شفاف و با طراوت می‌کند. همچنین افرادی که پوستی پُر از منافذ دارند یا اصطلاحاً پوست پرتقالی هستند استفاده هفته‌ای دو مرتبه از این ماسک به دلیل وجود مواد ارگانیک داخل این محصول، منافذ پوست‌شان را تا حد زیادی از بین می‌برد.

  • ماسک لیمو نعنا از برند MONDSUB

این ماسک روشن کننده است و به رفع تیرگی و جای جوش کمک زیادی می‌کند، لیمو موجود در این ماسک روشن کننده بوده و اسید آن موجب از بین رفتن جای جوش می‌شود.

 

خداحافظی با جوش‌های صورت با ترکیب نعنا و لیمو

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

مطالب پیشنهادی

محصولات وارمی

دسته بندی های پیشنهادی